måndag 31 oktober 2016

Läslov

Idag börjar läslovet. Eller höstlovet.

Eller läslovet. Vad man nu vill kalla novemberlovsveckan.

Hur som helst. Jag har i alla fall alltid ägnat mina novemberlov åt läsning, så det blir ingen skillnad i år för mig, förutom att jag måste jobba måndagen. Då får jag ju ändå sex dagar fyllda av läsning och inget gör mig gladare. Såhär ser min tänkta läsning ut:


Just nu håller jag på med Hot Milk av Deborah Levy och den ska lämnas in senast i morgon, så jag håller tummarna för att jag hinner läsa ut den, för gör jag inte det måste jag ställa om mig i kön på den. Om jag läser ut den betyder också den extra motivationen av att slippa en böter att jag har nästan hela veckan till att läsa nya böcker. Dessa blir då Allt som blir kvar av Sandra Beijer, som också måste lämnas tillbaka till biblioteket snart (inget ökar lästakten som återlämningsdatumet på biblioteket) och sedan vill jag verkligen läsa The Tidal Zone av Sarah Moss som jag köpte i London i augusti. Den har fått hamna i skymundan till förmån för alla reservationer på biblioteket som har trillat in på sistone, men nu vill jag verkligen hinna läsa den. Biblioteket i all ära, men ibland stör det mig att alla mina reservationer trillar in samtidigt så att de böcker jag köpt själv får samla damm i flera månader (ja, detta är ett lyxproblem som jag endast kan skylla på mig själv).

Vad är era planer för novemberlovet? Är ni lediga och vilka böcker läser ni då i sådana fall?

4 kommentarer:

  1. Jag har läslov på bloggen, vilket innebär att jag tipsar om böcker, recenserar, lottar ut böcker och skriver om annat bokrelaterat. Men jag själv är inne i en lässvacka just nu så det blir lite läst för egen del.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att man ändå kan engagera sig även om man inte har ett läsflow! Härligt att du går all in med läslov på bloggen.

      Radera
  2. Kort datum till läsecirkeln ökar lästakten hos mig.📚

    SvaraRadera